Kook

Relax Mama vitamine-bijtank-menu

Ik ga komende week voor de vitamines. Wat wedstrijden voor Keet betreft is het gekkenhuis deze maand. Zaterdag 15 september een worldcup wedstrijd in Rotterdam (als je daar in de buurt bent… het is in het skatepark Blaak), donderdag vertrekken zij en Henno naar Moskou voor een wedstrijd en het weekend daarna is Breda aan de beurt. Goed eten is key. Daarom heb ik me bij het samenstellen van dit weekmenu geconcentreerd op groentes. En dit is wat er uit is gekomen!

Maandag: Gado gado (vega)

We beginnen de week met een berg groente. Maar dan wel een berg groente mét satésaus. Gado gado wordt het dus. Je vindt Henno’s recept hier. (Wederom mét kindervariant!)

Dinsdag: Verse geroosterde tomatensoep met Turks brood (vega)

Dinsdag nog een vitaminebom. De geroosterde tomatensoep uit Relax Mama in de Keuken. Deze soep is wordt lekkerder als je de tomaten langer in de oven zet. Ik zou dus adviseren deze soep de avond voor de dag dat je hem gaat eten al half voor te bereiden, oftewel om ‘s avonds de tomaten en knoflook in de oven te gooien. Je vindt het recept hier. Dit recept is hartstikke vega. Ik denk dat ik er nog wel wat worstjes bij bak, als wat extra krachtvoer voor Keet.

Woensdag: Pasta met broccoli en ansjovis

Woensdag wordt pastadag. Goed sportvoer tenslotte. Als ik aan gezond denk, dan denk ik automatisch aan broccoli. In de top tien van gezonde groentes staat broccoli (na boerenkool) op de tweede plek. Daar ga ik voor deze week. Deze pasta met broccoli en ansjovis uit een van Jamie Olivers eerste boeken Happy Days met The Naked Chef blijft mijn favoriete broccolipasta. Ik vond het recept hier online. Het rode pepertje kun je trouwens ook prima weglaten, en ik doe er zelf altijd ook stukjes groene olijf doorheen. Ik denk dat we er een salade Caprece, of geroosterde cherrytomaatjes bij eten.

Wil je wel broccoli maar zie je de ansjovis niet zo zitten? Dan is de pasta met broccoli en spek uit Relax Mama in de Keuken een goed alternatief. Dat recept vind je hier.

Donderdag: Kanskaart

Keet en Henno vertrekken donderdag voor vier dagen naar Moskou voor een wedstrijd. Ik gun mezelf deze dag een kanskaart. Of ik nodig mezelf bij de buren uit 😉

Kanskaarten uit mijn boek Relax Mama in de Keuken

Vrijdag: Chili con carne

Chili con carne! Ik ben voornemens een grote pan te maken, zodat ik ook een flinke portie kan invriezen voor als Henno en Keet weer terug zijn. Ik ben zelf nogal fan van Jamie Olivers Chili con carne, maar voor Teun is die écht een brug te pittig. Daarom ga ik deze keer voor de meer kindvriendelijke chili uit mijn eigen boek. Dat is een recept dat Annemarieke inbracht. Kijken of ik daar Teun wel mee kan verleiden. Je vindt het recept hier.

  • Wil je nooit meer een weekmenu missen? Ik verstuur ieder weekend een nieuwsbrief met het weekmenu en alle blogs die die week op de club verschenen. Wil je de nieuwsbrief ontvangen, vul dan het formuliertje in op deze pagina.
  • Wil je ook zo’n Relax Mama-weekmenu-formulier op je koelkast? Die kun je hier downloaden.
  • Benieuwd naar de vorige weekmenu’s? Je vindt ze hier!

RelaxMama_3D

Relax Mama in de Keuken

Vorig jaar verscheen mijn boek Relax Mama in de keuken. Een boek met 50 succesrecepten van andere moeders. En met vijf columns van mij, met handige tips van deskundigen, en natuurlijk met Relax Mama-spreuken en grapjes. Het boek is verkrijgbaar bij onder andere bol.com en bij verschillende boekwinkels. Het kost €16,99.

Vorige bericht Volgende bericht

Ook leuk

2 Reacties

  • Reageer Eveline 15 september 2018 at 16:35

    Voor vitamientjes doen wij de wortel-linzensoep van de website van AH, of quiche met prei en spekjes (zie dezelfde website), of tortilla’s om zelf Te vullen, met bijvoorbeeld maïs, paprika, tomaatjes, sla, kidneybonen, geraspte kaas, creme fraiche etc. Werkt altijd!

  • Laat je reactie achter