Kook

Puberproof Relax Mama weekmenu

Deze week maakte Ruth het weekmenu voor ons. Ruth is moeder van twee, en vrouw van één. De twee zijn pubers wat er voor zorgt dat het eten bij Ruth niet is aan te slepen. Een puberproof weekmenu dus, van iemand die graag kookt!

Ruth: “In ons huis lijkt het eten uit de kasten te vliegen. Met twee pubers is het niet aan te slepen. Als op donderdag de boodschappen bezorger aan de deur staat vliegen ze naar beneden om de blauwe kratten te controleren op ‘lekkers’. Ook is het rond etenstijd altijd een komen en gaan want we voetballen alle vier en dat betekent, naast een berg extra was, ook dat samen eten een weekenddingetje is. Ik maak door de week dus makkelijke dingen klaar die ieder zelf kan pakken als daar tijd voor is.
Ik kook al heel mijn leven, het was een poosje mijn beroep maar nu ontwikkel ik vooral voor mijn gezin lekkere recepten. Ik hou van variatie, gezond en verantwoord maar zonder dat het opvalt. En daar schrijf ik dan weer graag over op diverse sociale mediakanalen en mijn blogs, hier vind je mijn voorlopige website voor de recepten en op deze site schrijf ik meer persoonlijke dingen.

Maandag: AVG  Op de bakplaat

“We beginnen de week met aardappels, groente en vlees. Maar dan wel op de makkelijke manier.

Ingrediënten:

  • 800 gr aardappel, in partjes
  • 1 kg gemixte groente in grove stukken (denk aan wortel, pastinaak, bietjes, pompoen, knolselderij, paprika, spruitjes, aubergine, courgette, venkel)
  • 2 tl knoflookpoeder
  • 2 tl uienpoeder
  • 2 tl paprikapoeder
  • zout en peper naar smaak (kan ook na het bakken)
  • flinke scheut (olijf) olie
  • Worstjes naar keuze

Bekleed een bakplaat met een stuk bakpapier en zet de oven op 180C, voorverwarmen is niet nodig. Snij en meng alle ingrediënten door elkaar en verdeel over de bakplaat. Zet het in de oven en laat ongeveer 45 min bakken. Halverwege even omscheppen. Ondertussen heb je tijd voor huiswerkbegeleiding, wa sophangen, opruimen of gewoon even zitten met een goed glas….
Serveer met wat frisse salade en appelmoes.

Dinsdag: Pasta met verborgen groenten

“Deze pasta is voor ons de ideale manier om de groentenla op te ruimen en een pasta met groenten te maken voor de lastige eters. Een paar jaar geleden ontstond bij ons dit pastagerecht dat “pasta groentesaus” heet.  Het is echt zo simpel als het lijkt. De saus bestaat uit gepureerde restjes groenten en vaak nog wat kaas en room. Je vindt mijn recept hier.

Woensdag: Shoarma wrap met witte kool

“Woensdag is het tijd voor deze snelle makkelijke maaltijd. Shoarma klinkt meestal niet als heel gezond, maar in dit recept zit net zo veel vlees (of vega vervanger) als groenten. Ideaal om alles van te voren te snijden en ‘s avonds even snel te roerbakken. Dan staat er echt met 15 minuten een prima maaltijd op tafel. Je vindt het recept hier.”

Donderdag: Tom Kha Kai

Ik heb op mijn site twee keer het recept van Tom Kah Kai staan. Ik maakte deze heerlijke soep de eerste keer met een kant&klaar zak van de supermarkt en daarna maakte ik hem helemaal zelf. Iets meer werk maar wel net zo lekker. Of iets lekkerder want je kan de soep helemaal aanpassen aan de wens van jullie gezin. Je vindt het makkelijke en snelle recept hier. En de home made variant hier.

Vrijdag: Home made Hamburgers

“Zo af en toe heb ik echt zin een hamburger. Heel soms rij ik dan langs de Grote M om er één te halen. Maar er gaat niks boven een zelfgemaakte burger. Ons favoriete recept vind je hier.

  • Benieuwd naar de vorige weekmenu’s? Je vindt ze hier
  • Wil je nooit meer een weekmenu missen? Ik verstuur ieder weekend een nieuwsbrief met het weekmenu en alle blogs die die week op de club verschenen. Wil je de nieuwsbrief ontvangen, vul dan het formuliertje in op deze pagina.
  • Wil je ook zo’n Relax Mama-weekmenu-formulier op je koelkast? Die kun je hier downloaden.
  • Heb je de Club van relaxte Moeders-keukenschorten al gezien? Die zijn nú te koop in de spiksplinternieuwe Shop van Relaxte Moeders!
Vorige bericht Volgende bericht

Ook leuk

Geen reacties

Laat je reactie achter