Lees

Ontbijthulp gezocht

Op mijn bureau liggen twee pakjes Sultana GoodMorning crunchy haverbiscuits. Het is geen complete ontbijtvervanger, maar sinds kort wel mijn nieuwe favoriete ochtendsnack, die je alleen maar uit zijn verpakking hoeft te halen. Ik mag er ook nog eens vier pakketten van weggeven. Laat me onder dit ontbijtblog jouw ontbijttip weten en wie weet kan ik jou zo’n lekker pakket toesturen!

Pffff vergat ik het alweer, denk ik als ik langs de Jaarbeurs fiets richting mijn werkplek. Het ging best goed de laatste tijd, sinds Teun zelf naar school loopt en ik iets meer tijd in de ochtend heb. Maar nu ben ik toch weer vergeten te ontbijten.

Ons ochtendritueel

Mijn doordeweekse ochtendritueel bestaat uit opstaan, Teun uit zijn bed roffelen, een grote mok latte machiatto voor mezelf maken en brood voor Teun en eventueel voor Keet maken afhankelijk van welk uur ze moet beginnen. En oja, sinds een klein jaar heb ik ook nog de gewoonte om Teun zijn bananen op te vrolijken met tekeningen. Daarna is het een kwestie van spullen klaarmaken voor de dag en zorgen dat we allemaal op tijd op de juiste plek komen. En heel vaak vergeet ik dan te eten. Of ik neem er de tijd niet voor.

Tekenend
Kortom, ik ben een slechte ontbijter. En hoewel ik van voedingsdeskundige Brenda heb geleerd dat de zin ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag (voor volwassenen) ook wel met een kleine korrel zout genomen kan worden, is het natuurlijk wel tekenend dat ik in de drukte van het begin van de dag de belangrijkste persoon vergeet: namelijk mezelf.

Eenmaal op kantoor gooi ik er nog een grote bak koffie met melk in en, om de dag goed te beginnen, heb ik sinds vorige week dus de Sultana GoodMorning crunchy haverbiscuits leren kennen die ik écht heel lekker vind, maar die meer een tussendoortje zijn en zeker geen ontbijtvervanger.

Geef tips en maak kans op een GoodMorningpakket
Ja het gaat de laatste tijd iets beter. Soms neem ik de tijd om yoghurt met granola te eten ‘s ochtends. Ik heb me één keer gewaagd aan overnight oats, maar die vielen me tegen. Daarom ben ik benieuwd naar hoe anderen dat nou doen in de drukke ochtendspits. Gooi tips op me en maak kans op zo’n pakket van die nieuwe Sultana biscuits (die met pinda en banaan zijn mijn favoriet).

Dit blog heb ik geschreven in samenwerking met Sultana GoodMorning crunchy haverbiscuits. Een tussendoortje dat vol granen, fruit en noten, met per portie 82 kcal.

Vorige bericht Volgende bericht

Ook leuk

15 Reacties

  • Reageer San 12 november 2020 at 11:50

    Same here:) wat mij helpt is ‘s avonds een coffee to go mok vullen met 2 lepels kwark en havermout, snuf kaneel en wat rozijnen/cranberrys. ‘s Nachts mengen de smaken zich goed en terwijl ik ‘s morgens de broodjes voor zoon- en dochterlief maak, lepel ik dit op de automatische piloot weg. Dat is in elk geval binnen!

  • Reageer Sab 12 november 2020 at 12:25

    Dat had ik ook altijd want krijg niets weg. Sinds kort maak ik smoothie met Kokoswater en gooi er fruit en soms wat blad spinazie en hoppa je heb en wat in je buik en de nodige vitamines. Drinken gaat me in de ochtend beter af dan eten. Succes en drinkse☺️

  • Reageer Fiona 12 november 2020 at 13:11

    Ik bak havermuffins, kaasbroodjes, zadencrackerd etc. Zorg dat ik altijd iets in de vriezer heb liggen. ‘S ochtend 40 sec in de magnetron, en tadaaa. Het perfecte ontbijt to go!

  • Reageer Ingrid stuit 12 november 2020 at 13:44

    Ik sta een half uur eerder op, kan ikzelf rustig wakker worden, ontbijten (boterham en een kop thee) en de spullen van de kinderen klaar maken.
    Als ik daar klaar mee ben haal ik de kinderen van bed en kunnen zij ontbijten en zich klaar maken.
    In de tijd dat zij ontbijten kan ik me wassen en aankleden en daarna hun eventueel nog helpen met het 1 en ander.

  • Reageer MsMim 12 november 2020 at 16:02

    Ik zou de stiften onder je eigen ontbijtbord – dat je de avond van tevoren klaar zet aan tafel – leggen. Ontbijten -met echt eten – gaat toch echt voor bananen versieren!

    • Reageer Ingrid de Jong 12 november 2020 at 22:14

      Ontbijten aan tafel met de gezinsleden die ook op pad moeten. Een gezellige start van de dag en ongemerkt eet je gewoon lekker mee 😉.

  • Reageer Kitty 12 november 2020 at 18:51

    Ik ontbijt vaak staand. Ik hap 1 a 2 boterhammen weg terwijl ik ontbijt en lunch maak voor de kinderen of de vaatwasser uitruim. Als dat niet gelukt is gris ik een boterham mee terwijl ik de hond uitlaat. Maar als ik echt goed voor mijzelf zorg bak ik daags van te voren een heerlijke taart van @zonderfratsen waar je prima gezond mee kan ontbijten, zoals de banaan kwarktaart met Chai of de fluffy pumpkin pancakes 🥞😋 ook favoriet bij de kinderen. Drinken daarentegen sla ik wel eens over en doe ik pas op mijn werk 😅

  • Reageer Anoeska van Rooij 12 november 2020 at 20:13

    Ik zorg dat ik betijds opsta zodat ik zelf ook tijd heb om te ontbijten , moet ook wel want heb zat medicijnen die ik moet slikken . Nu heb ik zelfs tijd over nu ik thuis werk sinds de Corona.

  • Reageer Fiet 12 november 2020 at 20:46

    Zelf ben ik ook echt een slechte ontbijter. Maar omdat ik naar het werk fiets (en het steeds kouder wordt) merk ik wel dat het beter is als er wel iets in m’n buik zit. Ik kies voor een glas melk en een banaan. Als ik zin heb in iets warms pak ik een kommetje Brinta. Trots ben ik wel dat ik van de bomvol suiker drinkontbijtjes af ben 😉

  • Reageer Renske 13 november 2020 at 06:39

    Als je ontbijt voor Teun maakt ook meteen iets voor jezelf smeren en dat samen met hem opeten. Wij ontbijten elke ochtend met het gezin. Even 5 a 10 minuten samen zitten en de dag beginnen.

  • Reageer Inge 13 november 2020 at 11:34

    Wij zitten elke dag met zijn vijven aan tafel en eten boterhammen en smeren ondertussen brood voor school/ lunch etc. Even samen zijn aan het begin van een drukke dag! Succes.
    De bananen zijn geweldig btw! Kende ze nog niet 🍌😊

  • Reageer Femke 13 november 2020 at 19:22

    Je kan ook een lekker bananenbrood bakken (als Teun niet alle bananen opeet) zonder suiker, mét havermout en als je in een goede bui bent met noten of pure chocolade erdoor. Op internet staan genoeg recepten voor dit relatief gezonde ontbijt – invriezen in dikke plakken, hoef je die alleen nog maar te ontdooien ‘s ochtends. Mmm!

  • Reageer Louise 14 november 2020 at 08:39

    Ik kook op zondag havermoutpap. (1 liter ongezoet en ongebrande amandelmelk + 20 EL gemalen havermout) Kunnen we al gauw 4 dagen van eten. Love mealpreppen 😉
    Elke dag doe ik wat in 2 bakjes en hup in de magnetron. Zo eet ik samen met mijn zoontje ontbijt. De variatie erop is groot. Nu eet hij een speculaasje verkruimeld erop en ik een banaan met walnoten. Maar limoen- en kokosrasp + stukjes banaan is ook heerlijk!

  • Reageer Jose 14 november 2020 at 20:34

    Ik eet altijd 2 volkoren beschuitjes met extra pure vlokken. Chocola in de ochtend 👌 Ontbijt meteen mee met de kinderen, dek de avond van te voren de tafel. Werkt goed voor mij! Maar ik heb ook smorgens altijd trek 😊

  • Reageer Paula 15 november 2020 at 09:37

    Ik maak de avond van te voren alles klaar. Ontbijt, school tassen. Dit zet ik dan in de koelkast. Behalve het fruit want dat word er niet lekkerder op.
    Dan sta ik 30 min eerder op. Haal alles uit de koelkast zodat het op temperatuur kan komen. En ga dan na het douche en een bakje koffie de kids wakker maken en rustig met zijn drieën ontbijten.

    En mocht je een keer verslapen, staat toch alles klaar.

  • Laat je reactie achter