Relax

De Relax Mama gezinsagenda 2019 is er!

Joehoe! De Relax Mama gezinsagenda 2019 is er! Ik kreeg er de afgelopen weken al veel vragen over, dus ik ben blij dat hij er nu is. De agenda heeft een nieuwe inhoud, maar dezelfde opzet als de vorige twee. Hij is niet alleen handig om je gezinsplanning in bij te houden, maar ook nog eens leuk. Hij ligt door het hele land in allerlei winkels en is hier online verkrijgbaar. En… ik mag er vijf weggeven! Lees onderaan het blog hoe je kans maakt.

Edit: de vijf winnaars van de agenda hebben inmiddels een bericht gekregen dat ze hebben gewonnen!

In de agenda heb je naast ruimte om al je afspraken per persoon bij te houden, ook iedere week een Relax Mama-uitspraak, een Relax Mama-rijtje, een weekmenu of ruimte voor een extra aantekening. En bij het begin van iedere maand vind je een dubbele pagina met een artikel, illustratie of spreuk.

DIY voorkant: plak je eigen gezin

Wat ik zelf nog steeds het leukste vind van de agenda is dat je op de voorkant je eigen gezin kunt samenstellen met de stickers die je erbij krijgt. Heb je geen man maar een vrouw? Plak die vent weg en plak er een dame over. Ben je alleenstaand? Plak een glas wijn of snoepje over die partner. Heeft jouw man een bril? Een baard? Of is hij kaal? Heb je vier kinderen of juist twee? Met de stickers achterin de agenda is dat dus allemaal aan te passen.

En zo ziet de binnenkant van de gezinsagenda er uit:
Agenda winnen?

Het blijft een uitdaging, de planning van een gezin. Ik hoop dat deze gezinsagenda je helpt om het thuis logistiek gezien iets soepeler te laten verlopen. Ik mag van de uitgever vijf agenda’s weggeven. Wil jij kans maken op een van de vijf exemplaren? Laat in het reactieveld dan jouw beste ‘organisatie-tip’ achter. Misschien hebben de anderen daar ook wat aan! Ik ben benieuwd.

Edit: dank voor al jullie tips! De vijf winnaars hebben inmiddels een bericht gekregen. Binnenkort plaats ik een blog met de beste otganisatietips om alle ballen hoog te houden.

Agenda kopen?

De gezinsagenda is hier online te koop en verder ligt hij bij verschillende boek- en kantoorwinkels (bijvoorbeeld bij Bruna). De agenda kost €15,99 (dat is inclusief verzendkosten).

Schermafbeelding 2016-09-04 om 21.58.08Extra stickers

Mis je nog wat stickers? Moniek maakte vorig jaar wat extra stickers die je hier kunt dowloaden.

Vorige bericht Volgende bericht

Ook leuk

161 Reacties

  • Reageer Sanne 29 augustus 2018 at 23:06

    jaa leuk die nieuwe agenda! hier is kind nummer 2 er bijna dus kunnen straks wel wat planning gebruiken 🙂 nu ben ik absoluut geen organisatorisch wonder en totaal niet goed in plannen… mijn tip: Schakel hulp in! ken je iemand die wel goed is in dingen ordenen of handig plannen in een drukke tijd. vraag gewoon om hulp, deze drempel over heeft mij heel veel goeds gedaan! 🙂

    • Reageer Wilma de Pagter 30 augustus 2018 at 10:12

      Mijn tip: Gelijk dingen opschrijven/noteren!! Op welke manier dan ook, probeer naast eigen agenda/telefoon/gedachtes, 1 centraal punt te hebben waar alles samen komt. Het kan door drukte en chaotische dagen zijn dat ieder zijn eigen agenda -onbewust- creëert, kom 1 per week even samen om alles op de gezamenlijke agenda/kalender etc te schrijven (en overleggen). En zodra er iets in je hoofd schiet, gelijk opschrijven maar ✌??. En super leuke die club-van-relaxte-moeders agenda! Zou heel fijn en leuk zijn om deze in huis te krijgen.

    • Reageer Marielle 12 september 2018 at 23:45

      Mijn tip is, blijf vooral zulke handige agenda’s maken, manlief maakt er zelfs gebruik van! De kjnderen maken er ook gebruik van en worden boos als er per ongeluk niets bij hun naam staat! Afgelopen jaar de 1e gehad en nr 2 staat al op mij lijstje??

  • Reageer Gerrie 29 augustus 2018 at 23:14

    Mijn beste organisatie tip is: ik heb geen idee, want ik heb geen agenda zoals deze. Dus…… verdien ik er 1. Zeker nu ik na 10 jaar weer (fulltime) werk en manlief nog steeds verwacht dat ik alles doe. Pfff…..
    Dus…. give it to me….?

  • Reageer Diah 29 augustus 2018 at 23:21

    Hahaha die is goed. Mijn tip is eigenlijk: een gezins agenda/kalender hebben zodat iedereen weet het hoe en wat (al is dan ook wel van belang dat man er ook in/op kijkt) en anders op je telefoon je kalender delen zodat de ander weet hoe en wat (en je niet de hele dag naar elkaar aan het appen bent wat de ander doet en wie de kids ophaalt).
    En erkennen dat je ook maar een mens bent dus als je iets vergeet (wat niet meteen op leven of dood is), je schouders kunnen ophalen en denken ‘morgen weer een dag! Hierdoor wordt elk organisatieklusje ineens een stuk relaxter ?

  • Reageer Marlies 29 augustus 2018 at 23:28

    Mijn tip: overzichtelijk blijven voor iedereen. Een stuk op onze keukenkast is overgeschilderd met krijtverf. Hierop zet ik, en soms de kinderen?, de planning per week. Onder andere: wanneer voetbaltraining (zowel dochter als zoon), werken (man weg, ik weg, 1 auto?) wat we eten, welke boodschappen, wie er met de hond mag en wanneer de boeken terug moeten naar de bibliotheek. Zodoende kan iedereen zien hoe en wat en dit zonodig aanpassen.

  • Reageer Marijke 30 augustus 2018 at 02:31

    De agenda ook daadwerkelijk gebruiken! Ik heb hem vorig jaar gekocht, maar door de verhuizing is hij in een doos belandt en ik weet niet meer welke. *huil* We zitten nu midden in een giga verbouwing al 6 maanden, en bij mijn moeder staan nog zo’n 30 dozen te wachten op een plek in ons nieuwe huis. Nodeloos te zeggen dat het hier chaos is……dus ik vind eigenlijk dat ik wel een herkansing verdien voor 2019. *proest* 😉

  • Reageer Marijn 30 augustus 2018 at 04:50

    Mijn tip: laat het los & neem een wijntje ??

    Ik zou dolgraag deze agenda winnen omdat ik altijd dubbel lig om alle leuke quotes ?

  • Reageer Inge van den Berg 30 augustus 2018 at 05:04

    Mijn tip: haal mooie en vrolijke mappen waar je al je belangrijke papieren in verzamelt. Van die zwarte mappen wordt niemand vrolijk toch! En qua school-organisatie: als je de nieuwsbrief krijgt, ga meteen naar de rubriek met belangrijke data en schrijf ze in je agenda!!! Dan sta je nooit meer voor een dichte school met een kind dat niet naar de opvang kan (want: niet op tijd aangegeven)

  • Reageer Heske van Esch 30 augustus 2018 at 05:16

    Leuke actie weer! Mijn organisatietip is denk vooruit. Plan en bespreek met je partner evt met kids de komende week. Wie gaat waar naar toe, welke afspraken zijn er en wat eten we dan. Handig met boodschappen, iedereen weet wat er komt en onverwachte dingen kan je makkelijker op inspelen. Sinds een paar maanden doen we dit en ik merk dat het mij en de rest van het gezin meer rust geeft. Ook niet teveel boodschappen in huis heb en makkelijke maaltijden kook op de dagen dat het wat drukker is. En een gezinsagenda is natuurlijk ontzettend handig en kan je hierbij goed ondersteunen! En natuurlijk zou ik deze relaxmama gezinsagenda willen winnen! Voor die momenten dat je als moeder denkt…hoe doen die andere moeders dat!

  • Reageer Simone 30 augustus 2018 at 05:29

    Ik heb de 2018 agenda en mijn tip is: spreek af met je partner dat je alles meteen in de agenda zet. Als je een keer tegen je partner zegt: dan en dan ga ik misschien dit en dit doen. Dat is niet genoeg. Noteer het meteen in de agenda om dubbele afspraken en onduidelijkheid te voorkomen.

  • Reageer Imke 30 augustus 2018 at 05:53

    Oh dat zou leuk en handig zijn. Teun is drie en Miep is een. dus de drukte gaat hier beginnen. Dan is het wel handig om een leuke agenda te hebben en alles te plannen. de beste organisatie tip; pak de avond ervoor de tasjes al zo ver mogelijk in en doe dit vooral zelf. Als manlief het hier doet, mist er altijd wel iets.

  • Reageer Eline 30 augustus 2018 at 06:05

    Pick your battles! Dit werkt niet alleen als opvoedtip maar ook als organisatietip. Niet ieder wissewasje hoeft volgens planning te lopen. Geef je kind die lolly waar hij al de hele dag om zeurt, accepteee dat het een avond boterhammen is ipv de schijf van 5… .
    Verder; hele toffe agenda en ik doe graag mee met de winactie ??

  • Reageer Anne van de Pol 30 augustus 2018 at 06:16

    Gave agenda weer! Ik gebruik hem nu voor het 2e jaar en het bevalt prima.
    Een organisatietip heb ik niet echt aangezien het ook niet mijn sterkste kant is; vandaar de agenda’s!
    Mijn tip is: schrijf alles ouderwets op…
    Twijfel je ergens over? Maak een lijstje met voors en tegens!
    Pieker je ergens over? Schrijf het van je af en lees het de volgende dag terug; grote kans dat je dan een (simpele) oplossing hebt!

    En schrijf natuurlijk al je afspraken op. Dat vergeet ik zelf nog weleens…

  • Reageer Marijke 30 augustus 2018 at 06:16

    Mijn organisatie tip: communiceren! Ben er inmiddels wel achter dat alles valt of staat met communicatie. Door goed overleg én dat beide ouders de agenda bijhouden, dan kom je een heel eind.
    Ook een handigheidje: de app Klender waar iedereen van het gezin de planning kan zien en bewerken (gedeelde agenda)

  • Reageer Marieke Zandvoort 30 augustus 2018 at 06:17

    Jaaah deze zou ik graag willen winnen..
    Als moeder van vier kids in leeftijd van 0, 2, 4 en 6, een baan als begeleidster en een eigen bedrijf en een man hebben die onregelmatig werkt. Hebben we een aardige planning nodig om alles goed te laten verlopen. Ik schrijf alle afspraken diensten ed. In een familieplanner en dat verloopt meestal goed?.

  • Reageer Femke van der Gaarden 30 augustus 2018 at 06:22

    Jaaaaaaa die wil ik!!!!! Wij hebben in de keuken een whiteboard hangen waarop ik elke week de planning van die week schrijf. Maar ja… daarop kun je dus niet vooruit kijken en in deze agenda wel! Helemaal welkom bij mij dus ?
    Zo, ik schrijf alvast op het whiteboard “duimen” erbij ??

  • Reageer Riekje Berends 30 augustus 2018 at 06:22

    Het runnen van een gezin is een hele onderneming… Mijn belangrijkste tip is: Leg je telefoon weg. Af en toe merk ik ineens weer hoeveel ik scroll op facebook en instagram. Dan zijn er zo weer 20 minuten voorbij. Als ik dat weer merk ineens, dan leg ik mijn telefoon ’s ochtends in de kast of doe hem in mijn tas. Ik zie ‘m dan niet elke keer liggen en hoef dan ook niet perse de volledige tijdlijn van facebook bij te houden. En ineens lukt het om in 1 ochtend het huishouden te doen! Heb ik zelfs nog tijd om uitgebreid te lunchen voor de oudste weer opgehaald moet worden van school en dat terwijl ik ook nog met de jongste gezellig naar het park ben geweest!
    Een bonustip: keep it real! Een planning die bij voorbaat al niet haalbaar is, levert alleen maar heel erg veel gebaal en gestress op! Moeders zijn tenslotte ook maar mensen…

  • Reageer Katia Vermeulen 30 augustus 2018 at 06:28

    4 kinderen en een erg drukke man vragen om heel erg veel organisatie. We werken beide fulltime, mijn man heeft naast zijn beroep ook nog een eigen bedrijfje. We hebben geen huishoudhulp. Dus het is echt plannen. De enige goede tip die ik kan geven is laat alles af en toe eens even los. Die strijk loopt niet weg, de kruimels op de vloer ook niet… maar de kinderen worden elke dag groter. Geniet daar ook op tijd en stond eens van. Kruip eens onder een dekentje met de kinderen of ga met ze buiten verstoppertje spelen. Later is er nog tijd genoeg voor dat huishouden.
    En wat anderen daarvan denken… als ze zien hoe liefdevol je met je kinderen omgaat en hoe belangrijk je dat gezin vindt dan zijn zie die berg afwas, de gekreukelde kleren of de kruimels onder tafel wel vergeten!!

  • Reageer Tessa 30 augustus 2018 at 06:31

    Jaaaaaa die wil ik heel graag!!! Met 2 drukke boys van 6 en 10 jaar (waarvan 1 met ADD) plan en organiseer ik al heel veel maar dat kan nog veel beter! Mijn tips; elke zondagavond hang ik in de keuken een groot blad met daarop een weekplanning inclusief met wat we elke dag gaan eten! En elke avond de lunch al klaarmaken voor de volgende dag en de tafel dekken voor de ochtend. Werkt hier heel goed!

  • Reageer Daniëlle van Loo 30 augustus 2018 at 06:31

    Mijn tip: schrijf alles meteen in de agenda! Ook maak ik gebruik van een planbord waar we alles opschrijven, ook wat we wanneer eten. Zo heeft iedereen een duidelijk overzicht!

  • Reageer Rienke 30 augustus 2018 at 06:31

    Die zou ik willen!!! De agenda nu is nogal onoverzichtelijk en ik vergeet er in te kijken. Mijn tip: hang/zet/leg de agenda op een plek waar je er tegen aan loopt zodat je er steeds een blik op moet werprn, omder het koken bijv. Plan ook ‘vrije’ tijd voor jezelf in en kijk s avonds voordat je gaat slapen nog even op/in de agenda of je alvast wat klaar moet leggen voor de volgende dag…

  • Reageer Hanneke 30 augustus 2018 at 06:36

    Door met een markeerstift de afspraken op de homeplanner te markeren, kan iedereen heel duidelijk zien wat van hem/haar is. Ook noteer ik op de kalender eerst de voorletter in een rondje en dan de begintijd (en eindtijd) erachter en daarna de afspraak.

  • Reageer Isabel 30 augustus 2018 at 06:41

    Zou je ons superblij mee maken. De oudste zoon start in het 1e leerjaar en hij start ook met tekenles. Kunnen we dus zeker gebruiken. Mijn tipnis eigenlijk heel simpel. Zondagavond bekijken mijn man en ik samen de agenda voor de komende week, ik stel een weekmenu op…zo komt alles meestal op zijn pootjes!

  • Reageer Angela 30 augustus 2018 at 06:41

    Dit is onze eerste gezinsagenda en echt super fijn!! Ik wil geen andere meer!!
    Ideaal, anders is het niet meer bij te houden met alle verplichtingen en de school en sporten van de kids.
    Maar mocht er toch iets bij in schieten is het niet zo’n ramp, tegenwoordig wordt je dan wel plat geappt en gebeld. We zijn allemaal moeders en we doen allemaal ons best dus relax, je hoeft niet perfect te zijn 😉

  • Reageer Rianne Ketelaar-Vos 30 augustus 2018 at 06:43

    Mijn tip is boodschappen bestellen. Op een rustig moment plan ik wat we de komende week eten. Bestel de boodschappdn online. En manlief neemt ze vrijdag na het werk mee.
    Voordeel dat je minder restjes in de vriezer hebt. Je koopt bewuster. Ik houd de aanbiedingen in de gaten. Minder impulsaankopen maar vooral:
    – geen zeurende kids die perse wat willen
    -geen parkeerplaatsstress
    -geen vervelende medewinkelaars die steeds moeten staan waar jij staat
    -alles aanwezig
    – geen net verleerde rij in de kassa
    Maar wel een heerlijk kopje koffie én de bestelapp!!

  • Reageer Jolanda veltman 30 augustus 2018 at 06:43

    Wat een toffe agenda, wellicht met zo’n leuke agenda ga ik hem ook gebruiken!
    Ik heb 3 tips:
    1 organiseer niks, plan niks, doe alles alleen spontaan. Kan je ook niks dubbel plannen! ?
    2 deel een online agenda. Wij vullen alles zelf in, in je eigen kleur. En zo zien van elkaar wat wie
    wanneer iets doet. Nadeel is dat we nu ineens 6 avonden weg blijken te zijn…
    3 koop een leuke toffe agenda en dan ga je hem wellicht wel gebruiken!

  • Reageer Maartje 30 augustus 2018 at 06:43

    Mijn organisatie tip is:
    Plan jezelf ook vrij! Ik ben een veel leukere en betere moeder als ik af en toe even geen moeder ben!

  • Reageer Luana 30 augustus 2018 at 06:44

    Mijn tip: hang een planbord in de keuken waar je, naast je agenda, ook al je afspraken op zet. Dit heeft mij geholpen de boel hier op orde te houden. Eetlijstje hangt er bijv. ook altijd op!

  • Reageer Mandy 30 augustus 2018 at 06:44

    Beste organisatietip: Lukt het vandaag niet dan komt het morgen wel. Soms heb je zulke grote plannen om een dagje weg te gaan of een 5 gangen diner klaar te maken voor de verandering. Maar dan heb je een peuterdrama moment en valt alles in het water. Dan is het soms beter om je plannen bij te stellen ipv je druk te maken hoe het allemaal wel niet moet gaan vandaag.

  • Reageer Jaimy 30 augustus 2018 at 06:48

    Lijstjes! Ik heb overal briefjes en lijstje. Werkt voor ons prima!

  • Reageer Krystle van Straalen 30 augustus 2018 at 06:48

    Wat leuk! Ik zou hem heel graag willen. Ik werk 24 uur in de wijk als verpleegkundige, en ga nu starten met de opleiding management in de zorg. Daarnaast een dochter van 6 en vriendlief. Dus de agenda zou zeker bij de planning helpen.

    Mijn tip: Zoek apps die helpen bij je planning. Ik ben gek op apps die helpen bij de planning zoals remember the milk en slim huishouden.

  • Reageer Hanneke 30 augustus 2018 at 06:49

    Ik schrijf altijd alle afspraken direct in onze gezinsplanner, inclusief telefoonnummer. Mijn man stuurt me een appje als hij iets heeft voor de agenda. Zondagavond spreken.we samen de week door en organiseren we het geheel. Zo komt het meestal wel goed. Maar een gezinsplanner is bij ons dus echt onmisbaar!

  • Reageer Wanda 30 augustus 2018 at 06:51

    Mijn organisatie tip is; plan niet heel je agenda vol ? zeg vaker nee. Ik kan er zo van genieten als ik een heel weekend vrij (d.w.z. niets gepland) heb! ? dan heb ik echt tijd voor man en kids, heerlijk! En als je dan toch wat plant (verjaardagen kan je niet altijd nee tegen zeggen ?) hou dan een andere dag vrij. Ik hoop en kansje te maken, gebruik de agenda nu 2 jaar naar volle tevredenheid!

  • Reageer Sandra Vink 30 augustus 2018 at 06:52

    Leuke agenda!
    Mijn tip; laat de kids zo veel mogelijk helpen,vinden ze leuk ( tot bepaalde leeftijd..) en worden ze weer wat zelfstandiger van.T gaat meestal niet snel maar ja,moet er iets voor over hebben 🙂

    • Reageer Nelleke 30 augustus 2018 at 18:32

      Wij zijn een gezin met vijf kinderen waarvan de oudste 13 en de jongste 4 is. Mijn tip? Zodra je thuis komt van het naar school brengen even een kwartier op de bank met een kop thee en boek. Verder doe ik aan lopende band ruggen insmeren. De kids staan in een rechte rij achter elkaar . De jongste voorop de oudste achteraan . Ze krijgen een klodder zonnebrand op hun rug. En smeren maar. Scheelt een half u7r insmeren en dus vroeger naar strand 😉

  • Reageer Joyce 30 augustus 2018 at 06:52

    Organiseren is voor mij (als HSPer) nogal een uitdaging. Plannen en tijd zijn mijn grootste vijanden wat dat betreft. Mijn tip: dingen opschrijven. Zo wordt je hoofd niet te vol en is er meer overzicht.
    (De agenda zou dan ook enorm goed van pas komen)

  • Reageer Jorien Vissers 30 augustus 2018 at 06:53

    Mijn tip: Relax!!!! Het komt hoe het komt..

  • Reageer Suzanne 30 augustus 2018 at 06:53

    Mijn tip is: probeer te genieten van de kleine momenten, een ontglipte scheet aan tafel, een klap op je bil, broers samen onder de douche, samen tv kijken. Na een zware periode van ziek zijn zijn we als gezin weer op zoek naar een nieuwe balans voor allen. Niet makkelijk, maar door elke dag een klein geluksmomentje te hebben, komen we er wel!!!
    En misschien nog belangrijk: focus op jezelf en niet al die andere moeders die zeggen: opvoeden en gezinsleven is zo makkelijk. Achter elke voordeur is wel iets….. eerlijk zijn scheelt al de helft?

  • Reageer Karolien Hof 30 augustus 2018 at 06:54

    Mijn tip is om op een vast moment in de week de planning te vullen met alle nieuwe afspraken voor de komende tijd! Zo vergeet je er niet een! En dat kan natuurlijk heel mooi in deze agenda!

  • Reageer Manon 30 augustus 2018 at 06:55

    Nu dochterlief in januari naar de basisschool gaat word het nog meer plannen.
    Ik ga de ruitjes van de kelderdeur in de gang met krijtbordverf beschilderen. Dan heeft ieder gezinslid een ruitje waar ik per dag op kan schrijven wat er mee moet naar werk/school/oppas/clubjes.

  • Reageer Lennie 30 augustus 2018 at 06:57

    Vraag op tijd om hulp. Neem regelmatig een moment voor jezelf om te voelen hoe jij erin staat. Bang dat t wat veel gaat worden? Vraag om hulp. En doe dit niet pas als t al teveel geworden is. Daar hebben jij en je gezin last van.

  • Reageer Petta 30 augustus 2018 at 06:58

    Mijn tip/spreuk: Het komt allemaal goed! Hoe zwaar het nu ook lijkt, op een dag kijk je er op terug en kan je er om (glim)lachen. Soms heb je er van geleerd, soms ben je trots op hoe je het gedaan hebt. Maar het komt allemaal goed. En met 3 dochters van 15, 16 en 18 heb ik al een beetje ervaring. Maar plannen blijft altijd belangrijk, dus als ik de agenda niet win, vraag ik haar aan Sinterklaas. ?

  • Reageer Lisette 30 augustus 2018 at 06:58

    Oeh……lijkt me heul heul handig!!
    Wij hebben afgelopen maart ons 2e kindje gekregen…en ik mag maandag weer aan de slag…verlof zit erop!! Dus dan komt zo’n agenda wel erg van pas……en een tip…tja….dat heb ik dus nog niet….met 1 kleine was het organisatorisch nog wel te doen….en ik ga het nu meemaken met 2….we gaan het ‘gewoon maar doen’…..?

  • Reageer Sarah 30 augustus 2018 at 07:02

    Zorg ervoor dat iedereen de planning kent, en jij ook die van de anderen! Dat voorkomt misverstanden en frustratie!

  • Reageer Kim van Heynsbergen 30 augustus 2018 at 07:02

    Wauw, die wil ik!
    Ik heb vaak een vol ratelend hoofd dat niet wil stoppen, hoe ik mijn best ook doe!
    Mijn tip is om alles op te schrijven! Het liefst in één agendaplanner. Het gaat dan om todo’s, afspraken, zaken die je niet moet vergeten, films die je nog wil zien, series, boeken die je nog wil lezen, een to eat lijstje… van alles!
    Dat kan natuurlijk op je telefoon, maar ik heb zelf gemerkt dat fysiek schrijven beter werkt voor mij. Veel beter!

  • Reageer Karen 30 augustus 2018 at 07:09

    Ik werk al tijden niet meer met een agenda. We hebben een kalender voor het gezin en de rest doe ik op mijn telefoon… Maar ik mis wel eens het overzicht en ruimte om een lijstje te maken van wat ik wil doen op een dag. Dus een agenda lijkt me weer goed!
    Organiseren was ik erg goed voor de kinderen er waren… Nu wat minder. 😉
    Wij zetten ‘s avonds de ontbijttafel alvast klaar; met een hongerige peuter (omdat ze ‘s avonds niet wilt eten) en een baby van 8 maanden is het ‘s ochtends spits (ook als ik niet hoef te werken). Dan is het fijn dat dit al klaar staat.

  • Reageer Lineke 30 augustus 2018 at 07:13

    Een vaste dag in de week samen met partner de week doornemen, welke afspraken zijn er, wat kan wel en wat kan niet doorgaan, welke wensen zijn er, moet er nog iets voor school of boodschappen geregeld worden. Zo weet je van elkaar wat de wensen zijn; weet ik dat mijn man deze week graag 2x sport dan werk ik iets harder om dat voor hem voor elkaar te krijgen en andersom net zo!

  • Reageer Arianne van Duijn 30 augustus 2018 at 07:13

    Met een zoontje met een beperking en alle ziekenhuisbezoeken, werk, opvang en nu een traject in een revalidatiecentrum loopt mijn hoofd regelmatig over van alle afspraken. Ik heb naast de familieplanner mijn eigen notitieboekje, waar ik mijn eigen agenda maak. Ik ben lekker creatief bezig en maak daarnaast de agenda waar ik zelf het meeste aan heb. Zo staan alle afspraken voor onze zoon overzichtelijk onder elkaar per arts etc. En heb ik een maandoverzicht op 1 pagina zodat ik in 1 opslag kan zien wat ons te wachten of waar we lekker naar uit kunnen kijken.

  • Reageer Kirsten 30 augustus 2018 at 07:17

    De week vooruit plannen, maaltijden bedenken en 1x boodschappen doen en wat bij mij goed werkt is alle activiteiten op de kalender met een fluoriserende stift inkleuren, waarbij ieder gezinslid zijn eigen kleur heeft en gezamenlijke dingen ook een aparte kleur. Heel overzichtelijk!

  • Reageer Joke 30 augustus 2018 at 07:20

    Wauw, die zou ik erg graag winnen!! Als mama van 4 kinderen is organiseren hier een must. In september ga ik terug werken dus dan begint het voor ons pas! (De kleinste is dan 11 maand en zal voor het eerst naar de crèche gaan)
    Mijn tip: alles noteren! Afspraken, uitjes weg, vrije dagen op school, alles van de kinderen: hobby’s, jeugdbeweging, logopedie,… Wanneer alles overzichtelijk is, is plannen maken 10x gemakkelijker.
    Ook leggen wij kledij de avond op voorhand al klaar zodat er ’s morgens geen keuzestress meer is bij de kinderen. Hetzelfde voor zwemgerief. Met een man die wel eens zaken durft te vergeten, is het plannen dus vooral een mama-ding! We gaan ervoor! Laat dat nieuwe schooljaar maar beginnen!

  • Reageer Bianca van der Heide 30 augustus 2018 at 07:24

    Ik zou graag de agenda winnen omdat ik wil ben op planners. En voor mij is het superbelangrijk dat ik alle gezonsafspraken ga opschrijven in plaats van dat het in mijn hoofd zit. Ik ben af en toe zo vol in mn hoofd dat ik niks kan onthouden. Dat is denk ik ook de beste tip voor mij en iedereen: schrijf het op dan kun je het in je hoofd loslaten en weer genieten van man en kinderen.

  • Reageer Heleen Hamers 30 augustus 2018 at 07:25

    Mijn beste organisatie tip: Let de lat niet te hoog en zorg voor jezelf. Wij moeders kunnen zo goed voor andere zorgen en alles regelen. Maar dat kan alleen als we ok goed voor ons zelf zorgen. Dus plan een avond voor jezelf. Ga wat leuks doen of lees en goed boek. Even bijtanken. Net zo belangrijk als vergaderingen, voetbaltraining, muziekles, enzo

  • Reageer Imne Schout 30 augustus 2018 at 07:27

    Tip: ik werk als officier van dienst Bevolkingszorg bij gemeente. Zo vroeg mogelijk je kind betrekken bij je werk is mijn organisatie tip. Dan begrijpen ze wat je doet, wat je moet laten en waar zij in kunnen mee helpen in zo’n dienstweek.
    Ze de lusten en de lasten laten mee ervaren. Als mijn pager gaat en ik moet weg … moeten ze rap naar de opvang dag/nacht. Maar x op vrijdag met hun eigen broodtrommel mee lunchen op t gemeentehuis in de kantine met de collega’s, bode/burgemeester zijn cadeautjes voor de overlast. En doet voor hun gedrag wonderen. In zo’n dienst week loopt niks volgens de planning. Hoeveel scenario’s je ook van te voren met hun bespreekt het is iedere x anders. En papa zit meestal al op t 1e brandweervoertuig. Kind vertrouwen geven door kennis mbt je werk en daar samen naar handelen.

  • Reageer Veronique Boone 30 augustus 2018 at 07:27

    Wat een leuke actie! Het zou tof zijn om een exemplaar te winnen!
    Mijn tip: lijstjes en plannetjes! Lijstjes van lijstjes, een weekplanning en een dagplanning, enzoverder…

  • Reageer Masha 30 augustus 2018 at 07:28

    Met de derde op komst wordt ons leven straks nog een stukje leuker en drukker. Een man in de beveiliging, een mamma die 4 dagen werkt en geen vaste oppas betekent voor ons heel veel plannen, maar ook heel veel go with the flow en accepteren dat vaak dingen gaan zoals ze gaan! En dat is helemaal niet erg 😀 Kom maar op met die die agenda voor een gezellige familieplanning ♡

  • Reageer Jasmyn 30 augustus 2018 at 07:33

    Misschien is het meer de tip van de vader van onze dochter maar hij heeft de relatie beëindigd.. maar wat gaat het plannen sindsdien goed, georganiseerd en zo goed als alles word nu gedaan ?

    Aan elk nadeel zit een voordeel. ?

    Nu maar hopen dat de “tip” goed genoeg om die te gekke planner te winnen. En ondanks dat het een true story is, alsjeblieft zie ook de grap er van in!

  • Reageer Mieke 30 augustus 2018 at 07:37

    Ik heb de editie 2018 voor het eerst en deze bevalt me super! Ben sowieso een fan van je mooie boeken en blog! Zo heb ik onlangs de zwangerschapskalender gebruikt! Heeft me er tijdens de warme dagen echt door heen gesleept! Vooral op het einde de uitspraak over Netflix was zo toepasselijk! 4 weken geleden heb ik dan eindelijk mijn 2e mogen verwelkomen en met 2 kids onder 2 kan ik wel wat ‘planning, in 2019 gebruiken. Mijn tip is dan ook om zoveel mogelijk alvast klaar te zetten de avond van de tevoren… borden en bestek, koffiemachine alvast te vullen, zakjes klaar zetten…. mijn moeder zei altijd je weet nooit wat er morgen gaat gebeuren dus wat je nu al kan doen…. en zo is het maar net ?

  • Reageer Kim 30 augustus 2018 at 07:39

    De tip die voor mijn gezin werkt:
    Als je dan alles al in de agenda hebt staan, dan nog moet je eraan denken. Op zondagochtend bespreken wij met de kinderen de komende week. Agenda erbij, en dag voor dag bespreken. Zo weten de kids ook wat ze te doen hebben, en ze helpen je herinneren.

  • Reageer Kim 30 augustus 2018 at 07:43

    Veel dingen regelen in de avonduren. Ben ik op mijn best, liggen de kinderen heerlijk te slapen en kunnen we de dag allemaal rustig en gezellig opstarten! ?

  • Reageer Carina 30 augustus 2018 at 07:45

    Ik heb hem dit jaar voor het eerst en hij is super leuk! Ik zet al onze afspraken erin zodat ik niks vergeet.
    Winnen zou leuk zijn maar anders ga ik hem gewoon weer kopen hahaha !!

  • Reageer Krista 30 augustus 2018 at 07:47

    Wat een toffe agenda!! De tip die bij mij als eerste naar boven komt….
    LAAT HET LOS!!!…. Laat het los om altijd maar te moeten rennen en vliegen, puur omdat jij denkt dat het MOET. Omdat je denkt dat de buitenwereld dat van jou verwacht. Omdat je voor ogen hebt om een super moeder te zijn. Niemand is perfect! Na een flinke burn out het afgelopen jaar, die overigens niet werk gerelateerd was, weet ik nu waar het echt om draait! EEN RELAXTE MOEDER zijn! Ik doe nu zoveel dingen anders. En ik word daar niet alleen relaxter van, maar ook zeker mijn allerliefste kids! ? Laat die agenda nou ook weer een kleine bijdrage kunnen leveren aan samen relaxter zijn! Ik vind m fantastisch!

  • Reageer Jessicaz 30 augustus 2018 at 07:49

    Ik wil hem graag winnen voor men vriendin. Die gebruik altijd een familieplanner. En als We af willen spreken, krijg ik altijd als antwoord, ‘ik kijk thuis even op de planner.’. Haar man is vaak een, en met 2 Kids heb je vaak veel gepland staan. Ik gun haar deze leuke agenda.
    Een tip? Haha geen idee. Ben niet zo’n planner, ik zie wel hoe de dag loopt. En lukt het niet dan niet.

  • Reageer Linda 30 augustus 2018 at 07:49

    Heel graag zou ik deze winnen!! Ben bezig op te krabbelen uit burn-out. En moet bekennen…plannen is nu niet mijn sterkste kant. Met 3 kids allemaal op sport is plannen dus n must.?..
    Mijn tip..bestel zélf online je boodschappen en laat je partner dit ophalen..wel de controle over wat er binnenkomt,maar niet dat geneuzel in de winkel??.

  • Reageer Marleen 30 augustus 2018 at 07:56

    Wat mij helpt in de planning is elke avond na het eten de volgende dag voorbereiden/doorspreken met mijn partner en de kids. Volgende ochtend 20 min eerder opstaan dan de kids om zelf even rustig wakker te worden en daarna vol energie de meiden te kunnen helpen.
    Ik doe graag mee met de loting voor de agenda, lijkt me erg handig om te gebruiken, vooral in onze dagelijkse bespreking vd volgende dag.

  • Reageer Maartje 30 augustus 2018 at 07:58

    Mijn tip, of eigenlijk motto is toch echt die van jullie zelf: Relax die andere moeders doen ook maar wat!
    Al proberen we het zo goed te organiseren, flexibel zijn is het code woord!

  • Reageer Tabitha 30 augustus 2018 at 08:01

    Mijn beste organisatie tip is organiseer af en toe niet. Echt belangrijke dingen in de agenda en daaromheen zoveel mogelijk leven. Met mijn man en 2 zonen rotzooi ik maar wat aan maat aan het einde van de dag leven ze nog en houden we nog steeds van elkaar. Mijn salaris word nog steeds gestort aan het einde van de maand en mijn huis is prima leefbaar. Laat los en organiseer eromheen

  • Reageer Melanie Kersten 30 augustus 2018 at 08:03

    Organiseren? Soms doe ik maar wat. En tot nu toe kwam het altijd goed! Niet teveel over nadenken dus. Maar zo’n beauty van een agenda zou mijn volle hoofd toch iets minder vol maken.. #mamavanviermeidenloveit!

  • Reageer Femke 30 augustus 2018 at 08:08

    Verbazingwekkend hoe goed deze agenda voor het hele gezin werkt. Ik vind ‘m natuurlijk vooral vreselijk gezellig en de quotes en illustraties zijn heerlijk, maar ik word vooral uitermate gelukkig als ik zie hoe keurig alle vakjes in alle weken worden bijgehouden. Óók door manlief die altijd zweert bij z’n digitale agenda en dat had ik bij de eerste agenda (2017) niet verwacht.
    Wij hebben twee jonge kinderen en één dag in de week komt oma oppassen, dus ook zij heeft haar eigen vakje. Agenda ligt altijd open op tafel, dus we vullen allemaal in wat er ingevuld en geregeld moet worden. Dat is wel mijn voornaamste tip: Overzicht houden, bijhouden en communiceren. Kan allemaal middels deze fijne agenda! 🙂 Op organisatievlak ben ik dus een relaxte moeder en wil dat in 2019 ook graag blijven…

  • Reageer Marjolein 30 augustus 2018 at 08:14

    Ik heb vier jongens in leeftijd van 12-3 en dan heb je organisatie nodig 🙂 Mijn grootse frustratie was de kapstok. In de winter de jassen, handschoenen, sjaals enz… in de zomer vest, tussendoorvest, Zomerjas, pet enz enz enz.
    Sowieso haalden de meeste spullen t einde van t seizoen niet, de meeste was op raadselachtigewijze verdwenen ??‍♀️
    ik heb anderhalf jaar geleden de bug – bag zak gemaakt en gedeeld. Ideaal !! Ieder kind zijn eigen zak aan de kapstok en alles gaat Erin. In het begin beetje drillen dat ze t ook daadwerkelijk doen ?maar moet zeggen afgelopen winter waren de meeste handschoenen compleet gebleven ☝?
    En voordeel de kapstok kan redelijk opgeruimd ??
    Dus mijn tip: ben je handig ? Of kijk je anders je lieve moeder, oma, buurvrouw enz aan en maak die zak! Aanrader
    Link : https://hipenheppie.wordpress.com/2016/12/06/bug-bag/
    ( het patroon zit erbij)

  • Reageer Charlotte Sienaert 30 augustus 2018 at 08:21

    Wij werken thuis nu met een grote jaarkalender waar alle planningen opkunnen. Maar deze winnen zou zoveel beter zijn om hem altijd bij te hebben. we hebben wel wat nood aan organisatie met twee zonen die beide 2 maal per week naar de therapie moeten (ze hebben ASS en ADHD/ASS) en daarnaast nog school en hobby’s hebben. Zelf werk ik als verpleegkundige met een zeer wisselend werkroulement dus bij tijden wordt het wel wat hectisch! De best tip zou dus zijn: koop deze agenda of win hem, wat nog beter is 😉

  • Reageer Anouska 30 augustus 2018 at 08:30

    Communiceren… Ook al ligt de agenda (ingevuld en wel) op het dressoir. Op zondagavond neem ik de agenda door met manlief en kinderen. Dan weten we allemaal wie, wat, waar en hoe

  • Reageer Annemieke 30 augustus 2018 at 08:31

    Met een dreumes van anderhalf, een (bijna) 4-jarige die maandag voor het eerst naar school gaat, 2 werkende ouders, sport en andere sociale afspraken, is planning echt een must geworden.

    Mijn tip: koop een slowcooker! Na een werkdag heb ik echt geen zin meer om bij thuiskomst om 6 uur nog uitgebreid te koken met twee hongerige en vermoeide jongetjes.
    Nu maak ik op vrijdagavond een weekplanning voor het eten, en gelijk een boodschappenlijstje, ’s avonds bereid ik dan het eten voor, ’s morgens gaat het in de cooker, en ’s avonds bij thuiskomst is het klaar! Hooguit nog even pasta/rijst koken en dan kunnen we eten.

  • Reageer Carol Vredevoort 30 augustus 2018 at 08:36

    Een baan van 32 uur, een manlief met boerderij thuis. Twee kinderen. 1 op regulier onderwijs en 1 op speciaal onderwijs. Plannen dus!
    Maar het allerbelangrijkste…
    De gezamenlijke uitjes inplannen. Tijd voor elkaar. 1 op 1 met je man. Maar ook 1 op 1 met je kind. Zo bijzonder en kostbaar. Mooie herinneringen voor later.
    Dus het eerste wat ik in deze top agenda ga inplannen zijn mijn toekomstige herinneringen.

  • Reageer Dinande de Haan-Huisman 30 augustus 2018 at 08:40

    Deze zou ik goed kunnen gebruiken, zoals elke moeder.
    Een tip? Ja, moeilijk. Niet alles is te plannen en te organiseren, dus is mijn tip: “Neem het, zoals het komt”
    Ik denk dat deze ook prima past in het hele “relax mama” principe.

  • Reageer Geeske Bloemberg 30 augustus 2018 at 08:43

    Jep, drukke moeder hier! Met 4 dagen werken, opleiding, twee kinderen en gebrek aan man is het soms best puzzelen! Dus tips:
    Zodra jaarplanning van school binnen is; hup! Naar de agenda. Data in nieuwsbrieven idem. Moet er opvang geregeld worden? Zet een maand voor de datum een reminder in je agenda. En twee weken ervoor nóg 1 ?
    Hang de gezinskalender op een plek waar iedereen het regelmatig ziet (wc dus). Maak je kinderen (zodra ze een beetje lezen, of stickers begrijpen) mede-verantwoordelijk voor de kalender. Vinden ze fijn. Heus.
    Laatste tip; schrijf voor het hele jaar vast alle verjaardagen in de kalender, zodat je je vrienden op tijd feliciteert. Dan heb je na een druk jaar in ieder geval nog een kleine kans dat er een sociaal leven over gebleven is ?

  • Reageer Anne van Herpt 30 augustus 2018 at 08:46

    Met een tweede kleine die ieder moment geboren kan worden en een kleuter die met zwemlessen etc begint, is het motto hoe meer organisatie hoe beter :). Maar stiekem ben ik degene die het het hardste nodig heeft.
    Mijn tip: Plan een moment in de week waarop je een weekplanning maakt. Ik neem daar niet alleen de afspraken in op, maar kijk ook wat we wanneer eten en bestel mijn boodschappen online. Hiermee let ik ook beter op wat er uitgegeven wordt, ook al lijkt het online bestellen misschien duurder: ik kan het zo beter afbakenen. Plus ik heb een bloedhekel aan boodschappen doen, dus het is ook veel beter voor mijn gemoedstoestand ;).
    Mocht er dan iets onverwachts tussenkomen; dan weet manlief/oppas ook wat er op het menu staat etc.

    Het lijkt en klinkt krampachtig om te plannen; maar door de rust die het geeft kan je veel meer loslaten en relaxed leven!

  • Reageer Eveline 30 augustus 2018 at 08:47

    Ik heb heel veel tips, die ik zelf ook BRT zo makkelijk weer in de wind sla.
    Het lijkt net alsof ik georgsniseerd ben, maar eigenlijk doe ik ook maar wat….

    * alles zit in bakjes en mandjes. Daarbinnen is het totale chaos, maar dat zie je dus niet.
    * ook alle ijsjes in de vriezer zitten in een mandje, zo geen last van vastgevroren dozen en overzicht of er überhaupt nog wat is.
    * ik overweeg ook mijn kinderen in een mandje te stoppen, lukt me aardig tussen 20.00 en 07.00 uur.

  • Reageer Bianca 30 augustus 2018 at 08:50

    Oohh ja, daar is ie weer! Ik gebruik hem voor het 2e jaar op rij…en ben er zo blij mee…gelijk een overzicht van de hele week voor ons allemaal…een echte organisatie heb ik niet, maar blijven communiceren met elkaar is het belangrijkste! Ik ga nu verder met duimen om de agenda te winnen….

  • Reageer Rosa 30 augustus 2018 at 09:09

    Ik willem!!
    Tip: Een weekmenu en eens per week boodschappen. En dan vooral: laat ze thuis bezorgen! Dat scheelt een hoop frustratie met kinderen in winkel, mijn persoonlijke horroractiviteit.

  • Reageer Inge 30 augustus 2018 at 09:23

    Leuke actie! Ik ben sinds kort alleenstaande moeder, dus kan wel wat organisatie gebruiken.
    Mijn tip: plan niet alles vol zodat je ruimte hebt voor spontane plannen.

  • Reageer Ilze 30 augustus 2018 at 09:26

    Mijn organisatietip? Plan voor de hele week wat je gaat eten en maak slim gebruik van ‘restjes’ op bijvoorbeeld de kinderopvangdagen. Hoe? Door van iets wat je toch al maakt (in het weekend bijvoorbeeld) wat extra’s te maken, zodat je het alleen nog maar even hoeft op te warmen op zo’n lange sjeesdag. Dat helpt mij met in ieder geval een lager stresslevel (?) door drukke weken heen.

    Oja, en wat we dan eten schrijf ik dus in zo’n gezinsagenda (desnoods met linkje naar het recept) zodat manlief ook een keer aan de bak kan als hij eerder thuis is ?.

  • Reageer Danielle 30 augustus 2018 at 09:28

    Ik sta nu een jaar een half uur eerder om zeven uur.. heb ik rustig de tijd om zelf te ontbijten en als de kinderen dan beneden komen kan ik ze alle aandacht geven die ze vragen..
    onze uurtje voor school is een stuk relaxter geworden..

  • Reageer Janneke 30 augustus 2018 at 09:30

    T I P : heb jij er ook zo een, die (nog) niet doorslaapt… en jij dus al maanden niet langer dan 3 uur slaap achter elkaar krijgt… wonderlijk toch, dat je toch nog redelijk kan functioneren!
    Ik merk dat ik in deze kleine uurtjes heel helder zie wat er allemaal moet gebeuren, dusssss tiperdetip: schrijf t meteen op! Boekje, pen in de badkamer leggen (de enige plek waar ‘s nachts t licht aan mag) Dan kan je de info later op de dag in je agenda verwerken. Want plannen met loslopende kindjes, eten, drinken, huilen, poepen en oh ja, de kat moet ook nog eten, is toch echt een stuk moeilijker.

  • Reageer Marianne 30 augustus 2018 at 09:39

    Tip: neem tijdens de slaapjes wat tijd voor jezelf maar bereid ook alvast dingen. Denk aan dingen als de tas inpakken als je weggaat of alvast wat eten koken. Dit scheelt drukte tijdens de spits

  • Reageer Debby Versteldt 30 augustus 2018 at 09:46

    De ideale gezinsagenda is hier meer dan welkom :
    Met twee fulltime jobs en een bijberoep en twee tieners met hobby’s is dit een handig werkinstrument ? !
    Mijn organisatie tip : goed op voorhand plannen, niet verlegen zijn hulp in te roepen wanneer het echt niet lukt en tussendoor een beetje family quality time inlassen is zeker een must !

  • Reageer Gwendy 30 augustus 2018 at 09:47

    Zoals mijn dochter zou zeggen “let it goooo!” (Frozen). Ligt het huis overhoop, zijn de kinderen proper geweest, is het 9u en heb je al vlekken op je kleren? Daar moeten de anderen maar mee leren leven. Dit ben ik nu. Je ziet hoe ik me voel en wanneer ik een schouderklopje kan gebruiken. Zal ik voor jou ook doen!

  • Reageer Natasja 30 augustus 2018 at 10:13

    Oooh lijkt me superhandig!! Mijn organisatietip is, leg de avond voor je gaat werken alles klaar. Niet alleen je kleren maar ook al broodjes gesmeerd, koffie klaar is om te zetten, tas ingepakt en heck of je je huissleutel en fietssleutel hebt, dat scheelt voor mij al een hoop gedoe sochtends.

  • Reageer Wilma de Pagter 30 augustus 2018 at 10:14

    Mijn tip: Gelijk dingen opschrijven/noteren!! Op welke manier dan ook, probeer naast eigen agenda/telefoon/gedachtes, 1 centraal punt te hebben waar alles samen komt. Het kan door drukte en chaotische dagen zijn dat ieder zijn eigen agenda -onbewust- creëert, kom 1 per week even samen om alles op de gezamenlijke agenda/kalender etc te schrijven (en overleggen). En zodra er iets in je hoofd schiet, gelijk opschrijven maar ✌??. En super leuke die club-van-relaxte-moeders agenda! Zou heel fijn en leuk zijn om deze in huis te krijgen.

  • Reageer Simone van Noort 30 augustus 2018 at 10:19

    Ah tof! Ik zei vanmorgen nog dat we een planner nodig hebben. Mijn organisatie tip: leg zoveel mogelijk vast klaar en beperk keuzes. Dat scheelt enorm in tijd. En stress less; had je super crea bento lunch in gedachten voor je kind maar werd het gewoon een boterham met een extra plakje worst? Morgen is er weer een dag. Enne pssst; ze houden nog net zoveel van je ??

  • Reageer Manon Pavlović 30 augustus 2018 at 10:28

    Leuk leuk.
    Als werkende mama van 3meiden. Heb ik geen supertip…maar gewoon een hele logische: een goede agenda/Gezinsplanner!!
    Ik schrijf er alles in op.
    Als ik die niet had zou het heel fout gaan hahaha. Dus de nieuwe zou heeel goed van pas komen!

  • Reageer Angelique Wiers 30 augustus 2018 at 10:46

    Met alle sporten en activiteiten die weer gaan beginnen is deze agenda enorm welkom! Wij zorgen er (meestal) voor dat er nog wat kant en klaar eten in de vriezer zit voor die keren dat er weinig tijd is om te koken. Dus de restjes nasi, macaroni, stamppot of rode kool wat overblijft niet weggooien maar de vriezer in. Is zo opgewarmd en klaar om te eten

  • Reageer Elske 30 augustus 2018 at 10:53

    Met een nieuw samengesteld gezin, verhuisd naar een andere stad én een dochter die start op de middelbare school kan ik alle organisatie adviezen die er zijn wel gebruiken!
    Voor de verhuizing en alleen met dochter in een huis(je) ging de organisatie redelijk gesmeerd, maar nu staat alles op z’n kop.
    Wat ik wel weet is dat van uitstel vaak afstel komt, dus als iets moet gebeuren doe ik het meestal direct (behalve strijken dan 😉

  • Reageer Elise Kleine 30 augustus 2018 at 11:08

    Mijn tip: maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt!
    Het lukt mij lang niet altijd, maar de keren dat ik kan haast heb en kan terugvallen op spullen die al ingepakt zijn of gevulde broodtrommels die al klaar staan, zijn dan zóóó fijn 🙂

  • Reageer Maaike van der Klift 30 augustus 2018 at 11:20

    Vorig jaar heb ik na veel zoeken uiteindelijk nog een exemplaar van de agenda kunnen vinden. Het werkt ideaal in mijn gezin met 3 jonge kinderen( en 2 katten en een puppy). Alle afspraken overzichtelijk bij elkaar.
    Mijn organisatietip is eigenlijk een verlengstuk van de gezinsagenda ; een familie planbord. Iedere week hangen we, naar aanleiding van de agenda, de magneten op die voor die week van toepassing zijn. Zo is ook voor de kinderen duidelijk wanneer ze naar school, peuterspeelzaal of zwemles moeten.
    De eerste afspraken voor 2019 staan al gepland, dus die nieuwe agenda zou nu al goed van pas komen!

  • Reageer Frida 30 augustus 2018 at 11:26

    Set yourself up for succes! Vooruit denken en handelen.
    En áls het even mis gaat, let it go!

  • Reageer Manon 30 augustus 2018 at 11:44

    Schema’s, schema’s en nog eens schema’s! Maar, met kleurtjes, plaatjes en tekeningen. Dit maakt het voor de kinderen makkelijk en leuker, maar voor jezelf ook aantrekkelijker om naar te kijken. En een gekke tip misschien maar hang ze in de wc of in de badkamer! Hier kom je namelijk ’s morgens als eerste. In de keuken ben je alweer druk bezig met de lunchpakketjes voor iedereen dus loop je er zo voorbij ? werkt echt!

  • Reageer Femke Heutink 30 augustus 2018 at 12:02

    Toffe agenda! Ben heel benieuwd of het voor ons werkt. Nu gebruiken we nog een grote weekplanner.
    De gouden tip voor als je niet in je eentje verantwoordelijk wilt zijn voor het invullen van de agenda: wie het eerst iets invult heeft recht op dat tijdvak!
    Dus een avondje uit met de meiden? Snel noteren! Even alleen op pad om te gaan sporten? Zet het erin en het tijdvak is voor jou!

  • Reageer Inge 30 augustus 2018 at 12:04

    Ik maak veel lijstjes / schema’s altijd, maar hoe ideaal zou dat zijn als je alles in 1 agenda kan noteren 🙂
    Het geeft mij en het gezin overzicht voor iedereen.
    Mijn beste tip is ook me-time inplannen voor jezelf!

  • Reageer Inge 30 augustus 2018 at 12:04

    Ik maak veel lijstjes / schema’s altijd, maar hoe ideaal zou dat zijn als je alles in 1 agenda kan noteren 🙂
    Het geeft mij en het gezin overzicht voor iedereen.
    Mijn beste tip is ook me-time inplannen voor jezelf!

  • Reageer Mascha Verschoor-Leijtens 30 augustus 2018 at 12:18

    Oe de agenda wil ik dolgraag winnen, heb nu al 2 jaar een relax agenda en die is super voor een ongestructureerd, chaotisch persoon zoals ik..
    Mijn beste tip? Mediteren! Zodra ik de spaghetti in m’n hoofd rustig heb verloopt de rest van de dag ook stukken beter ??

  • Reageer Kitty 30 augustus 2018 at 12:34

    Ik en organiseren ? toch komen alle drie de kinderen op de juiste (meestal dan) tijd op de juiste plek. Manlief help ik vaak herinneren aan geplande afspraken ondanks onze gezamenlijke agenda in onze mobiels. Lijstjes maak ik in mijn mobiel, keukenkastjes, voorheen ook weekplanner op whiteboards en heel veel in mijn hoofd?, maar dat geeft helaas nog niet de rust die ik zoek. Alles bij elkaar van iedereen op 1 plek, ideaal. Agenda pontificaal midden op de eettafel en niemand die er meer omheen kan. Geef mij die rust ??

  • Reageer Tessa 30 augustus 2018 at 12:58

    Hij is leu-heuk! Zou ‘m graag winnen. Mijn organisatietip: Alles Moet Direct In De Agenda! Niet denken; dat schrijf ik zo wel op. En een gedeeld boodschappenlijstje in een app als Wunderlist is ideaal voor als de verantwoordelijkheid voor de boodschappen nogal eens wisselt 😉

  • Reageer Brenda 30 augustus 2018 at 14:17

    Mijn beste organisatie tip blijft het maken van een weekmenu. Ik weet dat veel moeders het al doen en dat het geen unieke of winnende tip is. Maar het is wel gewoon de beste. Het avondeten is en blijft het vervelendste tijdstip van de dag. Kinderen moe, jij zelf moe, partner moe. En dan nog bedenken wat je moet eten, dat is zooooo lastig. Als je al weet wat je klaar moet maken scheelt het enorm. Waar ik het ook handig voor vindt, is dat het verspilling tegen gaat. Ik kijk altijd eerst wat we nog hebben, wat moet op, wat kan weg etc. Dan bedenk ik wat er met het overgebleven eten gemaakt kan worden en dat verwerk ik dan in het weekmenu. Ook verwerk ik bijvoorbeeld de dagen die druk zijn doormiddel van extra koken de dag ervoor. Allemaal opschrijven in een notitie op mijn telefoon, bestandje naar man lief sturen en klaar!!! Weer en zorg minder! Oh en het voorkomt hapsnap eten. Ook niet onbelangrijk ?.

  • Reageer Denise Hoogervorst-Duijnisveld 30 augustus 2018 at 14:27

    Hey, Ik heb thuis een whiteboard in mijn woonkamer hangen die ik voor elke week opnieuw bijwerk. Alle afspraken voor iedereen staat erop dat is duidelijk en overzichtelijk voor iedereen. Ik heb ook in de keuken nog een whiteboard hangen, maar dan voor het weekmenu. Zo weet ik welke boodschappen er gedaan moeten worden en als manlief gaat koken en niet ik weet hij wat er gemaakt moet worden zonder dat hij hier eerst mij voor hoeft te bellen. Super handig!

  • Reageer Ilona Nesselaar de leer 30 augustus 2018 at 14:49

    Ik heb maar 1 tip: koop de relax mama agenda en noteer alles!

    Zet hem open op een plek waar iedereen komt, zodat iedereen er in kan kijken als ze langs lopen.
    Hier staat hij open in een kookboeken standaard in de keuken.

    Dit word het 3de jaar dat wij de agenda hebben en alles gaat zoveel soepeler sinds we de agenda hebben.

  • Reageer Floortje 30 augustus 2018 at 14:55

    Heel tof die agenda…die zou al mijn losse blaadjes en lijstjes mooi kunnen vervangen! Ik heb standaard een briefje en pen naast t bed liggen zodat ik nog iets op kan schrijven, anders ga ik malen, slechter slapen en uiteindelijk ben je het smorgens alsnog vergeten! Geeft mij veel rust. Tevens hebben mijn vriend en ik een vaste date op vrijdag om even de volgende week door te spreken. Zijn we allebei op de hoogte over het wel en wee van t hele gezin! En dan zou die agenda de leidraad zijn!

  • Reageer Romy 30 augustus 2018 at 15:01

    Mijn organisatietip: koop een leuke grote rieten mand (of gebruik gewoon een wasmand) en daar kan je einde van de dag alle spulletjes in verzamelen die in de verkeerde kamer terecht zijn gekomen en mee naar boven naar nemen om alles weer op zijn plek te leggen. En ook ideaal als je (schoon) moeder plotseling op visite komt en je wil even gauw opruimen… Gooi alle troep erin en gooi hem in de kelderkast…

  • Reageer Lotte 30 augustus 2018 at 15:16

    1. Bespreek in het weekend de week die komt met een wijntje/biertje en een agenda bij de hand .
    2. Neem een poetsvrouw.
    3. Plan lege momenten in de agenda.

    Laat maar komen die mooie agenda!

  • Reageer Suzanne 30 augustus 2018 at 15:44

    Mijn tip….. zet er ook huishoudelijke klusjes in of cadeautjes die je moet kopen! Afgelopen jaar voot het eerst gebruik gemaakt van de agenda, zo blij mee! Hierdoor weet mijn zoon goed wanneer hij bij mij is en wanneer hij bij zijn vader is 🙂

  • Reageer Marlies 30 augustus 2018 at 16:53

    De agenda aan manlief geven is mijn organisatie tip!
    Hij vergeet regelmatig door te geven wat hij gepland heeft, dus nu moet hij het wel goed bijhouden. En kan ik zorgen dat de afspraken van de kinderen er goed in staan.

  • Reageer Severine 30 augustus 2018 at 17:32

    Mijn TIPje van de sluier: met de fiets naar het werk. Om alle rompslomp onderweg uit mijn hoofd te laten waaien en ontstressed aan de avondrush met kinders te kunnen beginnen! Works every time.

  • Reageer Carla 30 augustus 2018 at 18:02

    Mijn tip: rust in je hoofd geeft rust in jhr gezin. Zorg ervoor dat je iemand hebt waar je je er kwijt kunt zodat je rust creëert bij jezelf. Moeders weten immers alles! Maar soms weten ze niet hoezeer ze iemand anders nodig hebben

  • Reageer Icee 30 augustus 2018 at 18:06

    Oei….denk toch dat ‘RELAX Mama’ de beste tip is. En dat ik dat ook echt eens zelf moet gaan doen. Rust, Regelmaat, Reinheid en RELAX. En geniet tussen alle planning van je gezin.

  • Reageer Liane Visscher 30 augustus 2018 at 18:10

    Wat ziet de agenda er super uit!

    Mijn tip: zeg het met plaatjes! Planning is een ding, het opschrijven ook maar het zien van een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Erg handig op een familieplanner. Kinderen die nog niet kunnen lezen zien wat hen te wachten staat. Kinderen die wel kunnen lezen maar het gewoonweg niet doen of het nket begrijpen wat er staat zien het ook.
    In mijn gezin met een kindje van 5 en een autistisch kind van 10 dé oplossing!

  • Reageer Karin Ellen 30 augustus 2018 at 18:12

    als fulltime werkende mama die volgend jaar weer moet leren maar ook veel ziekenhuis afspraken heeft staan, is een gezinsagenda super handig.

    Mijn tip: plan ook grote klussen het hele jaar door in je agenda (de plintjes eens afstoffen bijvoorbeeld, maar ook de ramen schoonmaken)

  • Reageer Michelle 30 augustus 2018 at 18:20

    6 weken rondreizen zonder te plannen ? ben je goed opgeladen en hebt weer zin om te organiseren!

  • Reageer Liesbeth 30 augustus 2018 at 18:49

    Met de agenda ook analoge steun op moeilijke dagen, dat lijkt me wat. Ik maak een weekmenu, bestel de boodschappen online. Bij ons is bezorgen niet mogelijk, daarom pick-up, maar nog steeds heel handig. Verder bestel ik alles online wat kan, dus luiers, kado’s en kleding voor de kinderen. En wanneer het gerecht en de tijd het toelaat kook ik een dubbele portie en vries het in in onze mega vriezer (ook een tip als je de ruimte hebt). Mijn goede voornemen na de vakantie is het direct opruimen van was, boodschappen enz, dat zal nog wel een uitdaging worden.

  • Reageer ~Stephanie de Roos 30 augustus 2018 at 18:56

    Mijn tip: gister met mijn lieve dochter van drie zitten knutselen aan een overzichtelijk bord voor de doordeweekse dagen. Bovenin staan de weekdagen M~D~W~D~V en daaronder hebben we (mama heeft met het lijmpistool wasknijpers geplakt) en verder versierd met allerlei mooie stickers. Heel leuk om zo samen te maken. Aan die wasknijpers kan je dan heel overzichtelijk briefjes/memo’s plakken wat die week moet gebeuren op bepaalde dagen. Zo kan het ook heel overzichtelijk worden voor kinderen en kunnen ze zelf ook op een speelse wijze leren welke weekdagen er zijn en wat er welke dag gebeurt. Zoals mijn dochter op dinsdag gaat turnen zal ik daar altijd een vaste memo vastknijpen met een turnplaatje. Ik zit eraan te denken om vaste memo;s die iedere week voorbij komen een foto van te maken en die te plastificeren ofzoiets. Dus van de boodschappen een gekke foto met mijn dochter etc. Het is eigenlijk ook meteen een leuke vakantie tip maar aangezien die voor de meesten nu echt voorbij is, ook leuk voor een regenachtige middag of een weekenddag. Eigenlijk is mijn tip om de kinderen erbij te betrekken want die onthouden vaak nog meer dan wij als ouders 🙂

  • Reageer Elvira 30 augustus 2018 at 19:17

    Tip voor plannen met jonge kinderen. Maak gebruik van een magneetbord en plak met Hema magneet tape pictogrammen / plaatjes op. Vinden ze duidelijk en visueel overzichtelijk. Stiekem voor jezelf ook wel fijn

  • Reageer Ingrid 30 augustus 2018 at 19:42

    Tot nu toe was ik van de digitale agenda, netjes gedeeld met manlief zodat we er beide in kunnen schrijven en lezen. Alleen dat fijne overzicht op papier waar ook de details (en die zijn vaak zo belangrijk) bij kunnen staan. Hopelijk zijn dan de last minute telefoontjes met de vraag wie de kinderen ophaalt verleden tijd ?

  • Reageer Marloes Vd Waart 30 augustus 2018 at 19:59

    Ik ben dol op deze agenda! Het helpt mij overzicht te bewaren tussen … mijn onregelmatige werkdagen en nachten, schoolplanning van 2 basisschoolkids en de jongste die twee keer een dagdeel per week naar de peuterspeelzaal gaat, de gastouderdagdelen die onregelmatig aan mijn werkdagen gekoppeld zijn, de twee keer per week turnen en dansen van de meisjes, de zwemles en mijn eigen sportochtend of avond … en past het niet in de week, dan maak ik er lijstjes van! Opschrijven is mijn tip, dat maakt ook je hoofd een beetje leger en overzichtelijker… oja, en de man in huis gaat er vanuit dat ik alles doe en plan, dus kan hij meteen zien waar iedereen uithangt!

  • Reageer Iris van Gijn 30 augustus 2018 at 20:10

    Mijn organisatie tip is het plannen van tijd voor jezelf. In een druk gezin vergeet je zo gemakkelijk jezelf. Dus regel die opvang en geniet van de tijd die je hebt voor jezelf. Het allerfijnst vind ik het om een dag kinderopvang te gebruiken om met een vriendin naar de sauna te gaan. Dan kan ik er weer tegenaan op alle fronten 🙂

  • Reageer Elske-Marije 30 augustus 2018 at 20:10

    Hoei! Mooi! En een uitkomst na een reeks mislukte pogingen om de digitale agenda’s te delen.
    Bovendien, op een papieren agenda kan ik ook mijn lijstjesliefde botvieren.
    Organisatietip (je voelt ‘m al aankomen): maak lijstjes voor gebeurtenissen die meer organisatie vragen. Zet ALLES erop wat in je opkomt, ook de kleinste klusjes of zelfs klusjes die je al gedaan hebt. Niet alleen wordt je hoofd helder door op te schrijven wat erin zit, maar het afstrepen geeft ook nog eens een supergoed gevoel!

  • Reageer Sara Rademaker 30 augustus 2018 at 20:18

    Aangezien ik ongeveer permanent zwangerschapsdement ben gebleven na twee zwangerschappen…. Ja graag deze agenda!! Mijn tips: als het niet in de agenda staat, gebeurt het niet ?. En niet te veel plannen, want alles loopt toch altijd anders!

  • Reageer Marianne koetze 30 augustus 2018 at 20:21

    Is deze agenda gericht op gezin met jonge kinderen of ook voor grote puber zonen?. Ik merk dat ik het nu pas lastig begin te vinden om alles bij te houden. ( school, afspraken, werktijden bijbaantjes etc) Waar het eerst nog redelijk overzichtelijk in mijn telefoon agenda paste stoomt die nu zo vol dat overzicht daar ook ver te zoeken is.
    TIP: afspraken delen als agenda bestand die in de telefoon agenda gezet worden.

    Wellicht is een papieren agenda met de druk bezette boys hier wel een verademing.

  • Reageer Marjolein 30 augustus 2018 at 20:40

    Waarom ik een overzichtelijke agenda nodig heb… Let op.
    Omdat:
    – Andere mensen mijn afspraken vaak beter weten dan ik zelf.
    – ik liefdevol de mensen om mij heen, externe harde schijf of USB stick noem omdat mijn hardeschijf regelmatig geen overzicht heeft
    – Ik in mijn agenda zet “staat genoteerd” en niet wat de daadwerkelijke afspraak is.
    – Beide kinderen nu naar school gaan en ik eigenlijk bij 1 kind al niet precies wist hoe het zat. “Huh schoolontbijt? Knutselwerk? Zwemkleding? (Ontaard hè)
    – “ik schrijf het meteen op” of”ik vraag het meteen” eigenlijk nooit meteen uitvoer. Maar wel moet gaan doen.
    – Ik ontzettend van schrijven hou.
    – Ik dus toe ben maar duidelijkheid en overzicht. Mwahaha, i hope…

  • Reageer Miranda 30 augustus 2018 at 20:43

    Mijn tip voor een goede organisatie:
    Neem de tijd om 1x in de week een weekmenu samen te stellen. Ik gebruik ook altijd de relaxte moeders weekmenu’s voor inspiratie.
    Schrijf in de agenda wanneer je wat eet.
    Maak een boodschappenlijst en doe alle boodschappen in 1 keer (liefst zonder kids).

    Geeft zoveel rust in de week, geen stress over wat te eten, nog even snel boodschappen doen.

  • Reageer Eline Poll 30 augustus 2018 at 21:07

    De organisatie van onze wekelijkse boodschappen begint bij het ontbijt op mijn vrije dag. Mijn jongens kiezen een groente uit, ik maak een boodschappenlijstje waarin ik de gekozen groente met het relax mama weekmenu combineer, en zij krijgen het als zoekopdracht mee in de supermarkt. Met spelletjes als, “ik zie, ik zie” worden de wekelijkse boodschappen een stuk dragelijker en maken vele handen licht werk 😉

  • Reageer Kelly 30 augustus 2018 at 21:45

    Mijn beste organisatie tip; maak een haalbare (!!) planning voor jezelf. Niet te veel willen, dat voorkomt dat je je eigen teleurstellingen creeert.

  • Reageer Manon 30 augustus 2018 at 21:52

    Ik ben nu al toe aan de gezinsplanner van 2019, want de afspraken in het nieuwe jaar hopen zich al op. Deze van relax mama gebruik ik nu al enkele jaren en mijn tip is: als je hem niet wint, koop er één ?
    Verder gebruiken wij hde onderste vakjes die we overhouden (4 pers) om op te schrijven wat we elke dag eten. Vaak uit het leuke receptenboek van relax mama.
    Dusss…nog een extra tip!?

  • Reageer Loes de Zeeuw 30 augustus 2018 at 22:12

    Mijn organisatie-tip…
    Ruimte voor ‘ons’ (=man, baby en ik) plannen! Door regelmatig tijd voor ons te plannen creëren we een moment van rust, waar we alledrie relaxter van worden. Op de drukkere dagen kunnen we veel meer hebben want we weten: binnenkort (want die tijd plannen we met grote regelmaat in onze agenda) hebben we weer een rustdag/rustmoment. Werkt heerlijk! Tijdens zo’n rustdag zijn we niets naar iemand verplicht en hoeven we alleen maar aan ons drieën te denken!

  • Reageer Nathalie 30 augustus 2018 at 23:29

    Met hier 2 pleegmama’s, 3 pleegkinderen en 2 honden zou deze agenda een uitkomst kunnen zijn.
    Ik zou deze agenda heel graag willen winnen ?.
    Organisatie tip: zorg dat iedereen s’avonds nog leeft en een schone onderbroek aan heeft, dan ben je al een heel eind.

  • Reageer Bibi 31 augustus 2018 at 05:26

    Plannen op papier is mijn ultieme tip.nik vind het heerlijk om alles echt voor me te zien en er doorheen te bladeren. Weg met die apps. En als je en toch bezig bent, gebruik leuke kleurtjes en mooie pennen. Daar word je ook gelukkig van 😉 En als je blij wordt van mooie stickers. Koop die ook gewoon!

  • Reageer Ingrid 31 augustus 2018 at 06:05

    Ik denk altijd dat ik de meest chaotische moeder ben maar sta vervolgens altijd op tijd waar we moeten zijn. Wel vergeet ik de studiedagen en gebeuren er wel onverwachte dingen die ik eigenlijk had kunnen weten. Mijn tip wees flexibel en blijf kalm als er wat vergeten is maar ook ga zo met de situatie om dat kinderen het later nog weten. Zo gingen wij sochtends picknicken in het park toen bleek dat de school een uur later open ging. Ik zou heel graag willen winnen ik beloof dat ik direct alle studiedagen zal opschrijven.

  • Reageer Terry 31 augustus 2018 at 06:17

    Dit jaar heb ik de agenda elke dag gebruikt. Alleenstaande Moeder van 3 kinderen met sporten zoals voetbal, dansen, zingen, turnen………speelafspraken, 10 minuten gesprekken etc etc Alles schreef ik er in op. En dan zelf nog 27 uur werken, overblijven op school en mijn sociale contacten onderhouden. Fijn voor ieder een eigen vakje en heel overzichtelijk. Mijn tip……….zeg ook eens NEE. Moet je leren maar is af en toe zoooooo lekker!!!!

  • Reageer arnica 31 augustus 2018 at 06:49

    Super leuk en handig om onze plannen met 3 kids overzichtelijk te houden!
    Mijn tip: zet meteen een aantal kruizen/blokken in de agenda die je vrijhoudt om tijd voor jezelf of je gezin te hebben. Echt een must om een relaxte mama te zijn!

  • Reageer Machteld 31 augustus 2018 at 07:46

    Ik weet niet of mijn tip echt een tip is of een doel, maar het idee is om de organisatie van ‘in mijn hoofd’ naar ‘in de agenda’ te verplaatsen. Dan heeft de rest van ons gezin er ook wat aan ? en verder ‘go with the flow’ want er verandert toch elke week wel weer wat in de ‘planning’ ?

  • Reageer Fleur Bouquet 31 augustus 2018 at 11:10

    Puck is 7 maanden en Donna net 2. Maar zo’n agenda kan ik nog het beste gebruiken voor mijn man. ? weet nog steeds niet wie wanneer naar de opvang moet. Qua organisatie tip: alles wat je vooraf kan doen zoals tassen inpakken etc. Vooral doen. Alles wat niet gaat zoals gepland, schouders ophalen en het beste ervan maken. O en we hebben een hele handige boodschappenlijstjes app waarop we bijhouden wat er nodig is thuis. Altijd up to date. Leuke actie!

  • Reageer Sandra 31 augustus 2018 at 14:44

    Organisatietip: uhmmm to do lists maken en dan eerst afwerken na het eten en kinderen naar bed brengen ipv op de bank ploffen?
    Oke dit lukt niet altijd? ik gebruik nu 2 losse agenda’s en notities in mijn telefoon maar nu mijn dochter naar school gaat lijkt zo’n gezinsagenda mij superhandig! ?

  • Reageer Simone 31 augustus 2018 at 16:26

    Mijn tip: maak 1x per week een weekmenu+bijbehorende boodschappenlijst, op basis van je plannen voor de aankomende week (en probeer de meeste boodschappen in 1x te halen)

  • Reageer Cindy Koster 31 augustus 2018 at 18:38

    Organisatie-tip? Uhhhh… laat het los: als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ?

  • Reageer Mirjam 31 augustus 2018 at 18:41

    Oeh wat een supergave agenda! Mijn tip is, ik probeer mijn agenda goed bij te houden.. en ik schrijf alles gelijk savonds op de kalender thuis. Ik heb gelukkig een super georganiseerde man die alles ook goed bijhoud in zijn werkagenda. En ook nog eens alles gelijk op de kalender in de keuken schrijft. Eigenlijk moet elke mama een goed georganiseerde man hebben. Helpt hier enorm haha…

  • Reageer Daphne 31 augustus 2018 at 19:38

    Mijn tip: naast een wasmand voor de witte/gekleurde en donkere was heb ik voor mijn dochters en mij en mijn partner een eigen wasmand. Of eigen schone was-wasmand. Strijken, daar doen we niet aan, opvouwen is dus key. Vouw het meteen op in de juiste wasmand en als je geen zin hebt om het meteen in de kast te leggen, heb je het zo uit de mand gepakt. En de rest van het gezin dus ook. Zelfredzaamheid hoera!

  • Reageer Juul 31 augustus 2018 at 20:22

    Heel graag!
    Mijn tip: noteer de jaarkalender van school DIRECT in je agenda, zo sta je op nooit oppas-loos voor een dichte (studiedag)deur.
    En plan echte tijd met je.kind en tijd met je man in.

  • Reageer Lizanne 1 september 2018 at 06:38

    Mijn tip? Een groot, magnetisch whiteboard (met leuke print als achtergrond?) op de keukenmuur. Daarop verschijnen alle to do’s, boodschappen, kerstverlanglijstjes, spaarzegelkaarten, bonnetjes en alles wat anders maar in de bodemloze put verdwijnt. Ideaal!
    Maar ja, 2019 is het jaar can de nieuwbouw en verhuizing dus de chaos zal wel redelijk compleet worden. Hopelijk brengt de gezinsagenda dan wat structuur en helderheid!

  • Reageer Yvonne 1 september 2018 at 08:29

    Jeetje, wat een reacties al!
    Ik gebruik de agenda al jaren en dat bevalt mij erg goed omdat ik als alleenstaande mama logistiek met de vader en mijn kids heel wat moet puzzelen en dan is een goede agenda onmisbaar. Mijn tip is om alles direct op te schrijven en je ex ook in de agenda te betrekken. Tevens staat bij ons de agenda rechtop tegen de muur op de eettafel zodat de kinderen precies weten hoe de week eruit ziet. Dit geeft naast een relaxte mama ook relaxte kids. Althans dat is het streven 😉

  • Reageer Brenda Verstegen 1 september 2018 at 08:50

    In organisatie ben ik echt een kei, wahahahaha. Plannen, samen overleggen wanneer wat gedaan wordt en dan vervolgens…. in de agenda.
    De uitvoering ontbreekt echter zo’n 90 van de 100 keer op tijd en uur. Dus, dikke tip die ons de afgelopen weken efficiënt en effectief met de planning en organisatie heeft om doen gaan: BEGIN. Organiseer je taken met het wordt “maak een begin aan…”, “beginnen met…”, etc.
    Het voelt makkelijker te doen en voíla, er komt ook eens wat terecht van de planning 😉
    Nu we in die flow zitten, zou ik natuurlijk heel graag die mooie agenda winnen.

  • Reageer Nynke de Borst 1 september 2018 at 09:07

    Super agenda. Dit jaar voor het eerst gebruikt, werkt echt heel overzichtelijk.
    Heerlijk al die spreuken erin, en andere tips etc.
    Mijn gouden tip: Iederen in het gezin aanleren om hun afspraken, uitjes, feestjes, trainingen etc. zelf erin te schrijven.(als je kinderen hebt die dat kunnen) Ga niet zelf overal achter aan, staat het niet in de agenda…dan weet mama het dus niet!!!

  • Reageer Coja 1 september 2018 at 13:17

    Mijn tip een schoonmaakjaarplanning
    Agenda kunnen we goed gebruiken nu we sinds augustus een een full house zijn☺️

  • Reageer Neeltje van de Laar 1 september 2018 at 15:50

    Ik ga de agenda hoe dan ook weer kopen. Degene die hem van mij mag winnen is die met de tip voor de app Klender (volgens mij heette ze Marijke). Meteen op mijn telefoon gedownload en mijn man geïnstrueerd dat ook te doen. Superfijn, hier zocht ik al een tijdje naar! (Maar blijkbaar niet goed genoeg).
    Mijn tip: omarm de kunst van het niks doen zo nu en dan. Geen vol weekend, lekker een momentje bankhangen terwijl de kinderen aan de LEGO zitten, stiekem een dutje doen als ze een filmpje kijken…

  • Reageer Angelique 1 september 2018 at 22:52

    Oh dat zou fijn zijn. Wil hem wel testen of het echt zo handig is. Als hij zijn doel bewijst koop ik hem daarna elk jaar trouw!

    Mijn tip..
    Tja… chaos all over..
    Toch zorg ik dat alles s avonds al zo veel mogelijk klaar staat. Maar in de ochtend ben ik dan toch weer wat vergeten…

  • Reageer Debra 2 september 2018 at 13:12

    De tip waar het allemaal om draait is natuurlijk RELAX!! Laat iedereen zijn steentje bijdragen dat verlicht het werk van 24/7 mama zijn. En dat kun je natuurlijk overzichtelijk noteren in de kekke nieuwe relax mama agenda.

  • Reageer Fleur 2 september 2018 at 14:04

    Mijn tip is: reageer relax als er dingen mis zijn gegaan. Er vallen geen doden als er geen taart is op een verjaardag, of de ortho afspraak is vergeten. Het komt allemaal heus in orde! Als moeder van drie pubers ben ik inmiddels wel wat gewend maar zo’n agenda helpt natuurlijk wel heel erg mee om de boel een klein beetje ordelijk te laten verlopen ?

  • Reageer Edith van Heeringen 2 september 2018 at 14:28

    Deze agenda begin vorig jaar aangeschaft, half februari ongeveer. Waarom zo laat, in mijn haast een volle thermo beker gevuld met thee, onafgesloten in mijn werktas gedaan. Dat ik de tas uiteindelijk oppakte om de deur uit te gaan was mijn tas gevuld met thee, en was mijn vorige agenda onbruikbaar. De relax mama agenda was als een van de weinige agenda’s nog te koop bij de Bruna in ons dorp. Maar wat was ik achteraf blij met mijn thee ongeluk, want de agenda bevalt mij uitstekend. Kortom mijn tip: check altijd even de dop van gevulde flesjes en of bekers, het scheelt een hoop gedoe als je op het punt staat de deur uit te rennen en blijkt dat de inhoud van je tas zwemt in het vocht.

  • Reageer Marielle 4 september 2018 at 05:53

    Inmiddels al 2 jaar blij met de relaxte moeder agenda. Ligt altijd open geslagen in de keuken, zodat je er elke dag wel een paar keer in kijkt. Mijn tip is elke zondag een to do lijstje maken met de klusjes voor de komende week en deze op de opengeslagen agenda leggen. Werkt hier helemaal prima!

  • Reageer Sabrina 4 september 2018 at 09:28

    Het is misschien niet echt een organisatorische tip, maar wel heel handig met kleine kinderen. Om de ochtendstress een beetje te verminderen, trek ik de kinderen vaak s avonds ipv hun pyjama, meteen de schone kleren voor de volgende dag aan (natuurlijk nog geen spijkerbroek). Scheelt s ochtends veel getreuzel en gehuil en s nachts is eigenlijk het enige moment dat ze toch niet vies worden.

  • Reageer Sybrich 6 september 2018 at 09:01

    Naast mijn eigen agenda hebben mijn man en ik eem digitale agenda waarin we de gezamelijke afspraken zetten, die is overal en altijd inzichtelijk..

  • Reageer Lindsay 8 september 2018 at 07:58

    Ik kreeg vorige jaar de agenda als kado, tijdens mijn kraamweek…eerste gedachten waren…tjonge wat onhandig zo’n groot agenda. Maar als snel draaide ik bij alles lekker noteren bij wie welke afspraken waren, ik ben om!! Deze agenda is niet alleen super handig en super overzichtelijk het heeft ook van die hilarische gezegdes erin. BRILJANT!
    Ik zou hem wel willen winnen!

  • Reageer 12 tips die je helpen de ballen hoog te houden! - Club van relaxte moeders 13 september 2018 at 14:52

    […] keer. In het kader van ‘die andere moeders doen ook maar wat’ vroeg ik vorige week (bij de winactie van de Relax Mama gezinsagenda) naar jullie organisatietips. Tips die ik met veel interesse heb gelezen, want mijn planning liep […]

  • Reageer Peet 11 november 2018 at 22:03

    Waar zijn de lintjes die je in de week kunt leggen waar je zit? 2018 heeft deze wel maar ik mis ze in de nieuwe:(

  • Laat je reactie achter